دفتر اول
یادداشتی در آغاز/سینمای نیکاراگوئه از قیام تا امروز: گفتگو با امیلیو رودریکس واسکس و کارلوس وینسته ایبارا-ژولین برتون، ترجمۀ وازریک درساهاکیان/بیانیۀ گروه سینمای فلسطین/تکهای از یک غدۀ سرطانی: گفتگو با محمود صفایی دستیار کارگردان و دستیار تهیه کنندۀ فیلمفارسی-شهروز جویانی/یادداشتی بر فیلم «بازپرسی به پایان میرسد»ساختۀ دامیانو دامیانی-شهریار بزرگ آبادی/وحدت گاز اشک آور و «دختر گل فروش» در عمل: یادداشتی طنزآمیز دربارۀ فیلم «دختر گل فروش»-روزبه ناصر زاده.
دفتر دوم
خرداد 1360
ویژه سینمای الجزایر، سینمای وایدا، سینمای کوبایاشی
سینمای الجزایر: 1-شناخت سینمای الجزایر/2-تولد سینمای الجزایر-هلا سلمان، ترجمۀ وازریک درساهاکیان/3-سینمای جدید-گی اونوبل، ترجمۀ درساهاکیان/4-اندیشههایی دربارۀ سینمای الجزایر-علی موکی، ترجمۀ درساهاکیان
سینمای وایدا: الف-سینمای آندره وایدا-بولسلاو میچالک، ترجمۀ مسعود مدنی و وازریک درساهاکیان/ب-نوشتههایی دربارۀ آندره وایدا/1-«سرزمین موعود»؛ 2-کشاکشی میان فرهنگ کهنه و فرهنگ نوین-پیتر کاوی، ترجمۀ جهانبخش نورایی؛ 3-نقدی بر «مرد مرمرین»-یان داوسن، ترجمۀ وازریک درساهاکیان/ج- نوشتهای از آندره وایدا-ترجمۀ جهانبخش نورایی/د-گفت و گوی ژان لوباسک با آندره وایدا-ترجمۀ احمد کامیابی
سینمای کوبایاشی: 1-فدا کردن فرد در برابر اجتماع-دونالد ریچی، ترجمۀ شهریار بهترین،/2-شورش علیه قوانین قشری-ریچارد ن.توکر.
دفتر سوم
1361
گلوبر روشا از سینما میگوید/نگاهی به «سفر سنگ»-حسن تربقان/یادداشتی بر فیلم «بیداد»(نامه هایی از ماروزیا)-دیوید ویلسون، ترجمۀ مجید مصطفوی/زیگا ورتوف/«طبیعت بیجان»؛ واقعیتی فخرآفرین-احمد امینی/نقطه عطفهای تاریخ سینما: «سزار کوچک»؛ سرآغاز یک «نوع»-خسرو شیرین آبادی/فراخوان به عمل انقلابی-ویکتور والیس، ترجمۀ مسعود مدی/تحلیلی بر فیلم «یادداشتهای روزانۀ آنا ماگدالنا باخ»؛ چگونه سینما از ریاضیات فراتر میرود-ریچارد راود/نامههای رسیده.
دفتر چهارم
پاییز 1363
ازو فیلمسازی بود، اما…-دانالد ریچی، ترجمۀ مجید مصطفوی/سینمای فلسطین و رسالتهایش-گی ئونوبل، ترجمۀ درساهاکیان/جهان بینی و ساختار در فیلم «نمک زمین»-دربی راسن فلت، ترجمۀ مسعود مدنی/یانچو در کشکاکش آزادی و انقلاب-گراهام پتری، ترجمۀ ایرج کریمی/سینما، سرانجام شور، کنجکاوی و خطر کردن-گفتگوی شهروز جویانی با باربد طاهری/تاثیر واقعیت در سینما-کریستیان متز، ترجمۀ شهریار بهترین/نگاهی گذرا به ساختارگرایی در سینما-چارلز و.اکرت، ترجمۀ خاطره سلطانزاده/همچنان در هزارتوی تناقض: یادداشتی بر یک نوشته-شهروز جویانی.
دفتر پنجم
زمستان 1363
وسترن یا سینمای آمریکا-آندره بازن، ترجمۀ جمال آلاحمد/شکل هنری و مادۀ خام-بلا بالاش، ترجمۀ شهریار بهترین/زمانی طولانی بر جادۀ کوچک-ساتیا جیترای، ترجمۀ مجید مصطفوی/یک نسل و «یک نسل»: بررسی نخستین فیلم آندره وایدا-بولسلاو میچالک، ترجمۀ مسعود مدنی/بدویت گم شده: تحلیل از فیلم «بانی لیک گم شده»-ایرج کریمی/«کمال الملک»، برداری بر بستر تاریخ-حسن سیفی/«کمال الملک» و اسطوره حاتمی-شهروز جویانی/آینه بازی ذهنها: نگاهی به «آینههای روبهرو»-خاطره سلطانزاده/معرفی دو کتاب سینمایی: تبعید خودخواسته، مادر-یوسف باکویی.
دفتر ششم
بهار 1364
الف: سینمای پرو، تاریخچۀ سینمای پرو-مجید مصطفوی/سینمای سیاسی در پرو: گفتگویی با پانچو آدرنیس-باز الکساندر، ترجمۀ وازریک درساهاکیان/ب-سینمای کیارستمی: ویژگیهای سبک در سینمای کیارستمی-ایرج کریمی/درباره پنج فیلم: آلمان پیاده، گفگویی پیرامون فیلم «عابر پیاده»-شهروز جویانی و بهمن زنوزی/مردی برای واتیکان: بررسی فیلم «مردی برای تمام فصول»-حسن سیفی/انسان در برزخ رنسانس: تحلیلی از فیلم «هاملت»-ایرج کریمی/آیا من پشتیبان برادرم هستم؟: نگاهی به فیلم «چشم و دهان»-ژان لویی تیرار/امریکا؛ مناسبات طبقاتی/معرفی و بررسی سه فیلمنامه: تحلیلی از فیلمنامۀ «ارکستر زنان آشویتس»-یوسف باکویی/بررسی فیلمنامۀ «نبرد الجزایر»-یوسف باکویی/نگاهی به فیلمنامه «آهو، سلند، طلحک و دیگران»-خاطره سلطانزاده/اهوی سرخ پوست یا سامورایی: نگاهی به بخش اول فیلمنامۀ «آهو، سلندر …»-یوسف باکویی/«راه دوم»، راه ترکستان: گفتگو با هوشنگ کبیر، بابک بیات، قدرت احسانی، پروانه معصومی، ناصر طهماسب و حمید رخشانی.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.